O nas

drukuj
asd1, 17.10.2015

Fundacja Towarzystwo Demokratyczne Wschód (TDW) jest organizacją pożytku publicznego (numer KRS: 0000137258). Powstała jesienią 2002 roku. Jej misją jest rozwój społeczeństwa obywatelskiego w Polsce oraz krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

Najważniejsze cele Fundacji to:
- działanie na rzecz kształtowania instytucji demokratycznych, myśli niezależnej, obrony praw człowieka 
i niezależnych ruchów społecznych, a także wspólnot lokalnych; 
- wspieranie grup i środowisk marginalizowanych społecznie;
- rozwijanie kontaktów naukowych, kulturalnych, politycznych i społecznych z krajami przechodzącymi transformację ustrojową; 
- rozpowszechnianie wiedzy o tych krajach w Polsce i za granicą.

Realizacji powyższych celów służą działania prowadzone w ramach głównych programów Fundacji, a także sieć kontaktów z wieloma instytucjami w Polsce i na świecie – zwłaszcza w krajach Europy Środkowej i Wschodniej (m. in.: organizacjami pozarządowymi, samorządami, placówkami naukowymi, mediami).
Od początku swej działalności realizujemy projekty, których celem jest rozwój demokracji, społeczeństwa obywatelskiego oraz wsparcie społeczności lokalnych m.in. poprzez wsparcie niezależnych mediów (prasa, radio, TV) w krajach takich jak: Ukraina, Gruzja, Mołdawia. Jednym z głównych programów prowadzonych przez TDW jest program Media w społeczeństwie obywatelskim (kierowany do mediów ukraińskich, gruzińskich, mołdawskich, ormiańskich oraz do polskich mediów na Wschodzie), w ostatnich latach zespół TDW pracował również w Tadżykistanie i w Armenii.

W Polsce TDW realizuje program Centrum Aktywizacji i Integracji Seniorów, w ramach którego prowadzimy Uniwersytet Otwarty Trzeciego Wieku (UOTW), który adresowany jest do osób w wieku emerytalnym i przedemerytalnym. Jego głównym celem jest aktywizacja intelektualna i kulturalna oraz integracja społeczna osób starszych – przeciwdziałanie marginalizacji społecznej tych osób, które z chwilą przejścia na emeryturę nie chcą rezygnować z aktywnego trybu życia i poszukują dla siebie miejsca w nowej sytuacji. Na realizowany program Centrum Edukacji, Informacji i Aktywizacji Seniorów składają się m. in.: zajęcia edukacyjne, zajęcia artystyczne, działania szkoleniowo-informacyjne na rzecz pełnoprawnego udziału seniorów we współczesnym społeczeństwie, działania integracyjne oraz inicjatywy o charakterze wolontariackim i samopomocowym.   

Wspólnie z innymi polskimi organizacjami pozarządowymi pracującymi poza granicami kraju tworzymy Grupę Zagranica.

język polskijęzyk angielski

WESPRZYJ NAS

Wpłać darowiznę na konto:

nr 60 2030 0045 1110 0000 0386 5930

tytułem: darowizna na cele statutowe

KRS: 0000137258

 

Sprawdź gdzie działamy

Ośrodek Studiów Wschodnich

Nowe pomysły na obronę totalną

W ostatnich latach w regionie nordycko-bałtyckim wzrosło zainteresowanie koncepcją bezpieczeństwa całościowego, wywodzącą się z zimnowojennej doktryny obrony totalnej. To rezultat większego skupienia państw regionu na obronie własnego terytorium i na zwalczaniu zagrożeń hybrydowych. Całościowe podejście do bezpieczeństwa rozpatrywane jest jako sposób na wzmocnienie odporności kraju i społeczeństwa na presję zewnętrzną oraz zapewnienie korzystnych warunków dla działań obronnych.

Kompromisowe plany niemieckiego MON – samoloty Super Hornet dla nuclear sharing

Według informacji podanych przez niemiecką agencję prasową DPA plany ministerstwa obrony RFN zakładają zastąpienie przestarzałej floty ok. 90 samolotów Tornado samolotami produkcji zarówno amerykańskiej, jak i europejskiej. Resort obrony planuje zakup 45 maszyn F/A-18 (30 w wersji E/F Super Hornet do udziału w nuclear sharing i 15 w wariancie EA-18G Growler do zadań związanych z walką elektroniczną) oraz 45 maszyn Eurofighter.

Perspektywy rozwoju pandemii COVID-19 na Ukrainie

Według danych ukraińskiego Ministerstwa Ochrony Zdrowia do 27 marca w kraju potwierdzono ponad 200 przypadków COVID-19, w tym pięć śmiertelnych. Istnieje jednak ryzyko, że epidemia może niebawem rozwinąć się na znacznie szerszą skalę. Wynika to z wysokiego dobowego przyrostu zachorowań, braku przygotowania i nieefektywności służby zdrowia, niedoboru sprzętu medycznego, sporu w Ministerstwie Ochrony Zdrowia, a także słabości organizacyjnej i finansowej państwa ukraińskiego oraz małego doświadczenia w zarządzaniu ekipy sprawującej władzę.