W dniu 21 stycznia odbyło się spotkanie Komisji Ekspertów na zaproszenie Towarzystwa Demokratycznego Wschód. Przywitała gości pani Małgorzata Stanowska, opowiedziała jak doszło do powstania projektu o nazwie "Dziedzictwo w ruchu", który ma promować wiedzę o kulturowym dziedzictwie lokalnym i europejskim. Prezes zarządu TDW pani Aleksandra Kujawska przedstawiła założenia tego pojektu, jego cele, zakres, spodziewane rezultaty i jakie oczekiwania spodziewane są względem przybyłych gości. Zaproszono osoby reprezentujące bardzo ważne instytucje kultury w Warszawie. I tak przedstawicielka NBP propagowała otwarte w 2016 roku Centrum Pieniądza, które jest placówką edukacyjną otwartą tak na młodych, jak i na seniorów, gdzie edukatorzy służą informacją. Młody człowiek reprezentujący Muzeum Chopina ukazał w krótkiej prezentacji szeroką działalność edukacyjną tej jednostki, ze szczególnym uwzględnieniem zajęć z seniorami. Reprezentant Muzeum Etnograficznego przedstawił ich działalność edukacyjną dla dzieci, jak i starszych. I tak np. temat "Kuchnie świata", jak relacjonował, prowadzą do poznawania wielokulturowości w formie łatwej i przyjemnej tak dla młodych, jak i starszych. Panie z Muzeum Literatury i Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie rzuciły hasło aby rzeka Wisła była wiążącą wszystkie gałęzie dziedzictwa kulturowego poczynając od literatury, nauki, poprzez muzykę, sztukę jak i zabytki poznawane dzięki turystyce. Temat ten podniósł również następny uczestnik spotkania, reprezentujący Wydział Geografii i Studiów Regionalnych UW. Uważał on, że każdy przewodnik powinien interpretować swój przekaz i dostosowywać go do różnych grup wiekowych, jak i ich możliwości intelektualnych, czy zawodowych. Często dziedzictwo jest nieoczywiste i trudne, a szlaki kulturowe mogą stać się szlakami turystycznymi i powinny również służyć edukacji. Osoby przybyłe z miejscowości Kuligów odległej nieco od Warszawy podkreślały, że to położenie jest największą przeszkodą w korzystaniu ludzi tam zamieszkujących z dobrodziejstw szybkiej i łatwej dostępności do kultury w wąskim, jak i szerokim rozumieniu. Pani Prodziekan z WGSR UW zwracała uwagę, aby przy realizacji projektu pamiętać o ograniczeniach osób niepełnosprawnych. Następny zaproszony ekspert, tym razem reprezentujący Muzeum Narodowe, w swojej prezentacji pokazał bardzo szeroki obszar działalności edukacyjnej tej placówki. Między innymi bezpłatne wtorkowe wykłady z historii sztuki, które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem seniorów. Podkreślał też i nie tylko on, że duże szanse na zmobilizowanie seniorów do pojawienia się w placówkach kultury są propozycje zajęciowe dla ich wnuków. Wspólne przyjście dziadków z wnukami bardzo często powoduje późniejsze uczestnictwo osób starszych w zajęciach dla nich przygotowanych. Przedstawicielka Muzeum POLIN jak i Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie również podkreślały pozytywne efekty warsztatów międzypokoleniowych w edukacji seniorów. Po dwóch godzinach pierwsze spotkanie zakończyło się, jednocześnie została wystosowana prośba o wypełnienie ankiety, która zostanie wysłana do uczestników w najbliższym czasie. Panie z TDW podziękowały przybyłym, uważając, że przyniosło ono wiele ciekawych spostrzeżeń i dało materiał do dalszej pracy w tym projekcie.